To najbardziej widowiskowa obecnie inwestycja drogowa w woj. śląskim – budowa tzw. obejścia Węgierskiej Górki, czyli beskidzkiego odcinka trasy S1, który zapewni szybkie połączenie z granicą polsko-słowacką. Obecnie trwa m.in. drążenie czterech tuneli pod górami. Jak dotąd wykonano 369 tys. m sześciennych wykopów. GDDKiA dzieli się najnowszymi informacjami i fotografiami z placu budowy.
- Zabezpieczyliśmy już skarpę czołową portalu TD-2, na którym zlokalizowane są tunele TD-2.1 i TD-2.2. Tunele znajdują się w zboczu masywu Barania Góra, w południowo-wschodnim stoku wzniesienia Żarek (667 m n.p.m.) i częściowo północno-wschodnim stoku wzniesienia Mała Barania (659 m n.p.m.) - Białożyński Groń. Teraz wznawiamy drążenie czwartego tunelu TD-2.2 położonego w ciągu jezdni w kierunku Żywca – informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego Oddziału GDDKiA.
Obecnie tunel TD-2.2 jest wykonany na długości ok. 16,5 m, a tunel TD-2.1 osiągnął już długość około 94 m w kalocie (górnej części przekroju), 64 m w sztrosie (warstwa środkowa). Na długości 61 m wykonany jest spąg (część dolna tunelu). Na portalu południowym TD-1 pracownicy mają pełne ręce roboty przy drążeniu dwóch równoległych tuneli.
- W tunelu TD-1.1 jesteśmy już w górotworze na około 58 metrze. Tunel TD-1.2 na chwilę obecną ma długość około 14 metrów – mówi rzecznik.
Tunel będzie się składał z odcinka TD-1.1 (jezdnia w kierunku na Zwardoń) o długości użytkowej ok. 834 m (technicznej ok. 850 m) oraz odcinka TD-1.2 (jezdnia w kierunku na Żywiec) o długości ok. użytkowej 807 m (technicznej ok. 823 m). Gabaryty tunelu w wyłomie wynosić będą około 12 m szerokości i 9,5 m wysokości, a odległość pozioma między osiami pary tuneli wyniesie od 41 do 42 m. Tunel posiadał będzie trzy poprzeczne przejścia ewakuacyjnych pomiędzy komorami. Nachylenie tuneli TD-1.1 i TD-1.2 wynosić będzie ok. 2 proc. w kierunku południowym.
Tunel będzie się składał z odcinka TD-2.1 (jezdnia w kierunku na Zwardoń) o długości użytkowej ok. 984 m (technicznej ok. 1000 m) oraz odcinka TD-2.2 (jezdnia w kierunku na Żywiec) o długości ok. 975 m (technicznej ok. 991 m). Przekrój poprzeczny ma kształt podkowiasty wynikający z charakteru pracy konstrukcji. Gabaryty tunelu w wyłomie wynosić będą około 12 m szerokości i 9,5 m wysokości, a odległość pozioma między osiami pary tuneli wyniesie od 33,5 do 37,5 m. Tunel posiadać będzie trzy poprzeczne przejścia ewakuacyjne pomiędzy komorami. Upad odcinków tunelu TD-2.1 i TD-2.2 wynosić będzie ok. 2 proc. w kierunku północnym.
Wykonano już 369 tys. m sześc. wykopów m.in. w rejonie węzłów Przybędza i Milówka, oraz w śladzie drogi głównej pomiędzy węzłami i tunelami. Wykopy realizowane są również pod mosty drogowe w rejonie ul. Stromej oraz pod estakady w rejonie ul. Kasztanowej.
Czytaj kolejne strony:
Oddanych głosów: 421
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Pięć lat rekordowych inwestycji. Tak zmienia się Park Śląski w Chorzowie
706Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
668Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
595Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
569Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
535Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+3 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
+0 / -1Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Koniec z osuwiskiem pod Żywcem. Rusza naprawa fragmentu drogi S1 w Lalikach
0Katowice. Dziesiątki chętnych na mieszkania TBS na lodzie. Miasto przegrało w sądzie
0Remont za 9 mln zł. Szpital Murcki w Katowicach otworzył odnowiony budynek administracji
0Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
0Śląskie z jedną z najlepszych ofert deweloperskich w Polsce. Biją nas tylko Warszawa i Łódź
0